tisdag 29 november 2011

Teknikens under

Älskar att kunna ligga kvar i sängen, med värmedyna för axlarna och gosetjockt täcke, höra fåglarna kvittra utanför fönstret, känna kylan mot ansiktet och kunna blogga från min iPad! Den sortens tekniska utveckling tycker jag om!

Funderar starkt på att gå i strejk idag, bara ligga kvar här och titta i taket, småslumra och strunta i den gråa vardagen med undervisning, bokföring och utvecklingssamtal som jag vet kommer att bli jobbigt. Jag trivs bättre här - även om det inte finns några blommor att lukta på, kan förresten hämta hit de jag fick efter föreställningen i söndags så är även den detaljen fixad! Då kan jag få vara tjuren Ferdinand och slippa stångas med de andra tjurarna och tävla om vem som är störst, bäst och vackrast. För här i sängen vinner jag lätt, det är ju bara jag här!

Två jackor är klara inför julmarknaden och de kommer att få sällskap av minst två till samt en tomteskara, färgglada stickade mössor, armband, annorlunda halsband, barnbyxor med roliga mönster och kanske några collagetavlor om tiden och orken räcker till. Så kom till Hågaby den 10-11/12 och skaffa unika julklappar.

Nu ropar verklighetens att-göra-listor från nedervåningen och magen kurrar efter frukost, så vi får ses en annan dag!

2 kommentarer:

  1. Låter helt underbart, att ligga där i sängen! Själv försöker jag få något gjort påklädd och uppe. Vet inte om det blir så mycket gjort ändå. Bilder tack på allt fint som du skapar!

    SvaraRadera
  2. Bilder kommer så fort jag hinner sätta mig vid datorn!

    SvaraRadera