måndag 28 november 2011

these are a few of my favourite things...

Saker som jag älskar;

att dricka "glugg" och äta pepparkakor med hela familjen framför vår nyinköpta Staffansstake och sjunga spontana sånger om advent och stjärnor medan snöflingorna faller utanför fönstret

att lyssna på Laleh och få sitta i en skaparbubbla som ger ett konkret och synligt resultat i form av ännu en jacka att sälja på julmarknaden om två veckor

att se glädjen i ögonen på min teatergrupp när de tar emot folkets jubel efter en fantastisk föreställning - den känslan blir extra stark när jag vet hur mycket jobb de alla har lagt ner

att se barnen springa runt runt i sina pyjamasar av glädje över den första snön

att läsa en riktig bok eller lyssna på en cd-skiva, kalla mig gammeldags, men det finns inget som slår den äkta varan, jag tycker om mitt bibliotek fyllt av böcker, att kunna bläddra, känna , lukta - och mina skivor, att välja, läsa texterna, kolla på bilderna...

att förra veckan -som var helt galet kaotisk - är slut och att veckan som kommer än så länge ser lugn och välkomnande ut

att det finns så många fantastiska människor som jag ännu inte känner, men som finns kvar för mig att upptäcka, träffar dem på kurser, men även på bussen eller i ett lärarrum eller en styrelse

att maken och jag kommer befinna oss i typ samma stad fram till jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar