onsdag 30 november 2011

Middagsdate på IKEA med en nära vän och hennes familj. Fyra barn på tre vuxna, det blir rätt rörigt! Jag undrar hur människor med fem barn gör?
Sedan satte jag mig i en lila soffa och var plötsligt hemma - i tanken i alla fall. Jag såg framför mig hur fin den skulle vara i mitt vardagsrum och hur fin jag var i den, med mina lila kläder. Maken var lite skeptisk för han trodde inte att jag skulle gå och hitta om vi köpte soffan. Att jag skulle smälta in alltför väl i den. Men nu är den på väg hit med lastbil, den kommer på fredag, i ett platt paket - hur de nu fått in den där? Så, med braskamin och lila soffa samt förhoppningsvis lite mera ordning om leksakerna flyttar upp så kommer jag snart ha ett fantastiskt vardagsrum. Kanske ett där det går att hitta lite sinnesro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar