onsdag 12 oktober 2011

Pryl-glädje

Så sitter jag här, jag som alltid trott mig vara icke-materialist och är toklycklig över en iPad som ingår i ett av alla de jobb som ramlat över mig under hösten.
Försöker rättfärdiga lyckokänslan genom att tänka att det är för att den kommer förenkla livet eller för att skyddet till den är lila eller... så har min mor närt en kapitalist vid sin barm! För kul känns det! Och fin är den! Och alla måsten och borden seglade nu iväg och jag trivs bättre här där jag får sitta och lukta på iPaden...

Men verkligheten knackar på och det är dags att ta sig tillbaka till ett av de andra jobben och ta itu med familjens smutstvätt. Ny tvättmaskin är beställd, men klädbristen hos barnen akut, så jobbets maskin får bli lösningen. iPad från ena jobbet, möjlighet att låna tvättmaskin från ett av de andra. Ibland har man tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar