fredag 7 oktober 2011

Gräsänka

Börjar mitt bloggande medan maken är på konferens i Berlin, som om det inte fanns nog med annat att göra då!

I morse lämnade jag för första gången barnen på lekskolan innan åtta, planen var att vara där halv och jag hade förberett frukost igår kväll som vi skulle äta i bilen. Men min son bestämde sig just idag för att bli en stor kille som bajsar på toaletten. Detta innebar att jag fick sitta och småprata med honom en kvart medan han kom med förtjusta utrop för varje plopp. Inte vad man längtar efter innan frukost och före sju på morgonen! Det innebar också att det var den kvarten vi kom försent och att jag sprang in med andan i halsen strax innan min undervisning skulle börja.

Efter lekskolan skulle vi hälsa på kompisar, jag hade tänkt vara där vid tre eftersom jag hämtar halv tre på fredagar, men jag glömde att det fanns två barn med i ekvationen. Två barn, geggamoja och toalettbehov - igen! Denna gång blev vi lite mer än en kvart sena.

Nu är det dags för den dagliga drogen, en kopp varm choklad, gjord på mörk choklad och honung.

4 kommentarer: