måndag 24 oktober 2011

Höstlövslek

Återigen sitter jag vaken alldeles för sent för mitt eget bästa, men jag behöver lite egentid på kvällen, utöver disk, tvätt och plock. Försöker också springa ikapp mina studier och mitt företag, med mindre lyckat resultat. En annan dag kanske...

Återigen har jag fått en inblick i en ung människas liv som jag kanske inte ville ha, eller, det är klart att jag gärna lyssnar, men problemet är att jag bryr mig för mycket, jag grubblar och funderar och vill fixa och laga. Jag tycker att det är svårt att bara släppa och jag har dåliga erfarenheter av anmälningar till Socialtjänsten, jag vet inte riktigt vad de gör egentligen, men jag tycker inte att de har bidragit till att lösa någon av de situationer jag hittills trasslats in i. Men jag vill inte att en ung människa ska behöva ha det så illa som jag vet att vissa har det och jag tycker på något sätt att det är vår förbannade plikt att försöka hjälpa - att vi medmänniskor har ett ansvar. Men vad göra när de institutioner som ska hjälpa inte gör det?

Återigen sitter jag med huvudvärk och trasig mage och förbannar det faktum att jag inte lyckas komma i säng eller sluta äta socker och mjöl eller ta på mig för mycket. Då drömmer jag om ett gratis boende med öppen spis, bubbelbadkar och eoner av tid för eget skapande samt skrivande...


Höstlövslek på lekskolan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar