tisdag 24 januari 2012

Vilka vänner!

Jag är så tacksam för de människor som finns i mitt liv och som jag kallar vänner! Ibland brukar jag stanna upp och förundras över hur just jag har lyckats samla på mig sådana fina exemplar; så kloka, varma, omtänksamma, kreativa, roliga och underbara människor! Vilken tur jag har!
Jag tänkte ge er några exempel från de senaste dagarna så ni förstår vad jag menar med att de är speciella.

I lördags kom Mattias och Eva hit med sina fina barn. De åkte en ledig dag till oss, från sitt eget hem som de håller på och renoverar för fullt, med ett tapetserarbord i bilen och så lärde de mig sätta upp tapeter under glada hejarop! Det är kärlek!

Idag nämnde jag för Tove att jag ska på begravning och skulle behöva lite svarta kläder. Hon bjöd genast in mig och tillbringade två timmar med att guida mig genom hela sin garderob och hjälpa mig att välja lite olika alternativ som jag fick låna med mig hem. Efter det skjutsade hon mig hem, trots att hon inte hade ätit middag! Också det kärlek på hög nivå!

Exemplen är många fler, på gånger då ens vänner har ställt upp, stöttat, lyssnat, kramat, dragit iväg mig på hyss, helt enkelt bara funnits där! Jag hoppas att jag kan vara likadan tillbaka och att ni vet hur mycket jag uppskattar att ni finns! Ni vet vilka ni är - ta åt er!

Vänner är en familj man valt själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar