tisdag 7 februari 2012

Drömmar av timmer...

Undrar om jag har något att säga idag? Känner mig så full av tankar och funderingar att det sitter som en kork och det är frågan om det kommer att bli ketchupeffekten om jag försöker få ur mig något.
Det finns ett hus som är till salu, jag som hade lovat mig själv att inte titta på flera hus på ett antal år när vi började renovera och ordna här hemma. Just då kom Huset ut på marknaden. Huset som tillhör en familj som står mig nära, ett hus med massa minnen och som jag känner mycket starkt för. Dessutom världens finaste hus, med alla de detaljer jag tycker är viktiga -synliga takbjälkar, spegeldörrar, kakelugn och spröjsade fönster - samt en lillstuga där jag kan ha min B & B-verksamhet samt hantverksförsäljning och skrivarstuga på vintern. Och en sagolik trädgård, som jag vet hur man sköter, då jag bott på gården några år.
Någon som vill skänka lite pengar till det behjärtansvärda projektet att låta mig få mitt drömhus? För haken är förstås priset, denna dröm kostar, och det är ingen summa jag kan trolla fram med min osäkra jobbframtid.
Men jag vill så starkt, jag önskar så intensivt att det är konstigt att det inte växer fram en skattkista ur jorden.

Det är några av tankarna i huvudet denna måndagnatt. En annan är när mina fina gymnasieelever ska inse exakt hur fina de är och skaffa sig en självkänsla och ett självförtroende som matchar? Framför allt tjejerna är så osäkra och tar inte den plats de är värda fast jag kan se att de har så mycket att ge. Är glad att jag får finnas där för dem ett tag i alla fall och hoppas att jag kan göra åtminstonde en liten skillnad.

Det blev ingen ketchupeffekt, är nog för trött för att kunna skriva mera. Får återkomma en annan dag.

Med önskan om en god natt till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar