torsdag 3 maj 2012

I morgon är en annan dag (hoppas jag!)

En dag som börjar med migrän och barn som tar trekvart att väcka borde man bara ge upp och dra något gammalt över sig. Men, eftersom jag försöker ha en positiv intällning, så tog jag en av varje från pillerburken, lät barnen äta frukost i bilen på väg mot lekskolan och jobbade sedan från mitt lila soffhörn - med en stor godispåse att belöna mig från för varje arbete jag läst och betygsatt.
En sådan dag bär förstås med sig datorstrul, en mage som kraschar, tre telefonförsäljare (som jag faktiskt lyckades säga nej till!) och saker som går sönder, det får man bara räkna med.

Att den dessutom skulle bära med sig ett brev från Inkasso med hot om kronofogden känns lite onödigt. Men, glaset är ju halvfullt, så jag ringer till Inkasso i tron att det kanske jobbar riktiga människor där, sådana med sunt förnuft, hjärna och kanske ett litet hjärta också - men det gjorde det inte. Tydligen är det så att det är helt okej att skicka ut en påminnelse på en p-bot man aldrig har fått, denna påminnelse ska betalas 10 dagar efter att den skrevs ut, att det sedan tog 8 dagar för den att transportera sig till oss, det tar de ingen hänsyn till. Ytterligare fyra dagar senare skrivs det ut en räkning från Inkasso, där beloppet förstås har växt med 160 kronor, för den som skrev pappret måste ha betalt och så är det ju så dyrt med porto nuförtiden! Att vi då redan betalt p-boten när Inkassobrevet når oss en vecka senare, det spelar heller ingen roll, utan nu ska vi betala den där extra summan annars kommer de och gör utmätning och vi får prick i registret. Till saken hör att bilen stod två minuter för länge på platsen...
Vi lever ju i Sverige, så jag klämmer ur mig ett artigt "Tack" till roboten på andra sidan, lägger försiktigt på luren och bryter sedan ihop av ilska, frustration och överbelastning. Men, bara 10 minuter, sedan var det dags att sätta på Lalehs senaste och sjunga högt...

När den stora finalen kom i form av en dusch som sprutade ner precis hela badrummet, inklusive böcker, tidningar, toarullar, blöjor och en påklädd mig, då kände jag att jag borde dragit något gammalt över mig ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar