tisdag 22 maj 2012

Värt att njuta av

Änglar finns och jag har turen att ha en av dem som akupunktör! Efter fyra dagar med migrän varvat med "vanlig" huvudvärk fick jag nog och skickade ett sms klockan elva igår kväll och idag fick jag komma dit! Och nu är huvudvärken borta! Hon har världens största hjärta och det är med stor sorg jag försöker vänja mig vid tanken på att hon ska flytta till England. Idag har jag suttit ute i skuggan i en hängfåtölj som äntligen blivit uppmonterad och tittat ut över alla blommor jag har planterat, över trollhasseln, syrenhäcken som håller på och tar sig riktigt bra och fåglarna som flyger fram och tillbaka. Tänkte då att alla människor borde bo som oss, med en liten plätt jord man får kalla sin, med blommor och naturen utanför fönstret. Jag trodde inte att jag var trädgårdstypen, men jag älskar att plantera och se det växa. Det är avkopplande med gröna blad, grenar som vajar i vinden och humlor som flyger från den ena färgglada blomman till den andra. Och det är så mycket trevligare att läsa studenternas didaktiska planeringar i den miljön. Något som också är trevligt, eller jävligt skönt rent ut sagt, är att vi har tagit tag i rensningen här hemma nu. Idag åkte vi med bakluckan full till Kupan, tre annonser ligger ute på Blocket och cirka 10 kassar står i garaget i väntan på Bakluckeloppis. Det går framåt!

1 kommentar:

  1. Vad glad jag blir av att läsa det här Jenny! Och börjar själv längta efter den dagen då jag har en trädgård att plantera i.

    SvaraRadera