måndag 7 maj 2012

listan alla skulle göra

Saker som gör mig lycklig;
*penseerna i lila och orange som jag planterat med fantastisk hjälp av min son
*tanken på syrenhäcken som vi snart kommer ha
*bli bjuden på mysig brunch av en vän
*äta utomhus, även om man var tvungen att ha jacka
*vetskapen att landet är rensat och förberett för plantering
*utvärderingar som säger att studenterna har växt och att jag är den bästa läraren de har haft någonsin
 *tanken på tre dagar på rymmen från familjen varav en natt på hotell med efterföljande hotellfrukost
 *glädjen och stoltheten i dotterns ögon när hon cyklar iväg helt själv
*mina barns förmåga att leka och inspirera andra till lek
*alla fina människor jag har snubblat över längs livsvägen
*få hålla världens minsta lilla bebis en lååång stund
*att barnen hade så roligt igår att de inte ens reflekterade över att de varken fick godis eller såg på film
 *möta välklädd man med vit skjorta, åkandes på skateboard
*sushi och ny tidning efter lång arbetsdag

Hur ser din lista ut...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar