fredag 12 oktober 2012

Det var en gång...

Det fanns en tid när jag trodde att om man städade på fredagkvällen så höll det sig fint minst över helgen - inte bara under tiden man städar nästa rum...
Det fanns en tid då jag trodde att min säng var till för mig att sova i - inte som skattkista/förvaring för medaljer, böcker, gosedjur, pinnar, leksaker och annat...
Det fanns en tid då jag trodde att pinnar, stenar, kottar och löv var utomhussaker - inte vardagsrumsgolvsprydnader...
Det fanns en tid då jag tyckte att det var mycket tvätt när jag körde fyra maskiner i tvättstugan varannan vecka - inte fyra maskiner om dagen fredag till söndag...
Det fanns en tid då jag visste allt om barnuppfostran och hur man skulle göra för att barnen skulle bli små änglar - och jag visste precis vad jag inte skulle göra...

Nu plöjer jag fram genom tvättbergen med höstlöv mellan tårna, kottar i håret, en legobit fastsatt i axeln efter att ha legat på den en hel natt och hör mig själv säga saker som aldrig skulle komma ur min mun till två små filurer med glorian rejält på sned som springer före och släpper saker omkring sig.

Det fanns en tid - vad i hela fridens namn gjorde jag då hela dagarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar